Saturday 25 February 2012

Tumbuh Tunas




Bismillahirrahmanirrahim. 

Assalamualaikum wbt. 

Pokok saya tumbuh tunas. ^_^ sangat suka. 
- sebelum ni, daun-daun pokok tu sering berguguran. Dan, pada sangkaan saya, mungkin, dalam dua bulan, pokok tu akan mati, kerana kes keguguran daunnya sangat serius. Tapi subhanallah, sangkaan saya meleset. Pokok tu tumbuh tunasssss!!! :D sukaaaanyaaaa... subhanallah. sangat suka!!! wink3! Allah is very nice. -

Kalau kita lihat dalam konteks yang lebih besar (think out of the box), antara pengajaran yang kita boleh ambil, "don't ever give up on others or even yourself, miracles happen everyday. "

That is indeed true. Kadang, sesuatu yang kita tak expect akan jadi, akan jadi, dan sesuatu yang kita expect akan jadi, tak jadi. We never know, but Allah knows. 

hihihi, no more comments. But, jom la sama-sama fikir dalam kehidupan kita. 

~ jom fikir sama-sama. ^_^ ~

allahu'alam

-anonymous-



4 comments:

  1. Kita predict sesuatu yang ke hadapan tapi kita tiada ilmu tentang itu. Ilmu kita terbatas.

    Hanya Allah yang tahu apa yang berlaku pada masa hadapan kita.

    Tapi Dia tidak mahu manusia berserah kepada takdir. Apa yang Dia mahu lihat adalah manusia berusaha. Usaha yang telah Dia gariskan. Usaha yang menghalalkan matlamat.

    Sekadar berkongsi apa yang dirasai. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2 :)

      kite kene usaha!! sebab kite xtau ape yg akn terjadi. klu kite berangan nk dpt yg terbaik dlm hidup kita, tp, kite x usaha utk dptkn yg terbaik tu, mmg xkn dpt la yg tbaik tu kn? :)

      or, in other context, mmg la Allah da tau semua tentang kita, Allah da aturkn semuanya... tp masalahnya, kite xtau ape yg Allah aturkn. oleh itu, kite usaha la utk mdapatkn jln kebaikn itu.
      -eh, ayat sy berbelit2 :P -

      Delete
    2. Ayat tak belit. Lancar je. Dan faham apa yang hendak disampaikan. =)

      Delete